Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
gra
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowaniedo groty
MMX AcidCave Mod 1.6
MMX AcidCave Mod 1.6
Might & Magic X Legacy - AcidCave Mod

Pierwotnie ten mod miał naprawiać tylko błąd Ubisoftu związany z wyłączeniem serwerów weryfikacyjnych w 2021 roku, ale ostatecznie postanowiłem się zabawić i dodać kilka questów. Jeśli należysz do grona... dziesięciu? osób, które w to zagrają, to miłej zabawy :).

Acid Dragon

=====================================

1. Wersja 1.6

Ta wersja została przetestowana.... słabo.
Powinna działać w porządku, ale... no wiecie.
Jeśli znajdziesz jakiegoś buga, to ślij maila na acidcave@o2.pl
Dodatkowo, ta wersja zawiera poprawki w polskim tłumaczeniu z nieoficjalnego patcha Dark Dragona

=====================================

2. Questy i postacie.

W grze znajduje się teraz kilka dodatkowych postaci NPC i cztery dodatkowe zadania.

a) Pierwsze zleca Alamar i polega na znalezieniu pięciu przedmiotów związanych z Golemami. Przedmioty te są rozsiane po różnych lokacjach (niektóre są przy nowych postaciach NPC) i prawdopodobnie będzie je można ukończyć dopiero w Akcie 3. Alamar znajduje się niedaleko alchemika w Sorpigalu.

b) Drugie zadanie zleca Quentin Oakwood i polega na zaniesieniu jego książki pewnemu Gnomowi... którego trzeba odnaleźć. Quentin mieszka w domu naprzeciw karczmy w Morskiej Przystani.

c) Trzecie zadanie zleca Gordon Harpaah mieszkający w ruinach Shantiri niedaleko Karthalu (Dolina Navei) i polega na odnalezieniu zielonego kryształu z wraku statku powietrznego... co niektórym fanom Might & Magic może brzmieć znajomo.

d) Czwarte zadanie zleca Aerilien przechadzająca się po Gaju Halloth. Polega na odnalezieniu Łzy Malassy, która jest gdzieś w miejscu związanym z morzem. Następnie Aerilien chce, aby odnaleźć jej przyjaciółkę, Julię i razem z nią odwiedzić kapliczkę Malassy. Nagrodą jest m.in. nowa relikwia, która na maksymalnym poziomie doświadczenia zwiększa odporność na magię ciemności, punkty życia i punkty many.

e) Julia to nowa postać do najęcia - jest Uczoną (+10% do doświadczenia za pokonywane potwory). Mieszka w szkole w jednym z miast.

f) Jeszcze jedna dodatkowa postać do najęcia - Rabican, Aptekarz sprzedający eliksiry - mieszka w Grani

=====================================

3. A co to robi poza tym?

a) Usuwa wóz i strażnika blokujących przejście na moście między zamkniem Portmeyron i Morską Przystanią (Możesz nawet wejść do tego miasta jeszcze przed ukończeniem aktu 1, jeśli chcesz).

b) Pozwala na przelot do Kuźni Żywiołów z pomocą Leva z Zamku Portmeyron

c) Odblokowuje Sanę, dżinkę, towarzyszkę do najęcia w Morskiej Przystani - nie trzeba mieć żadnych jednostek uplay
DODATKOWO: jej zestaw zaklęć może być teraz rzucany na żądanie, a nie raz dziennie. Nie potrafiłem wydłużyć działania jej zaklęć, ale w ten sposób przynajmniej można rzucić je przed każdą bitwą (lecz wciąz nie podczas bitwy) zamiast tylko raz dziennie. To sprawia, że jest minimalnie bardziej przydatna.

d) Odblokowuje Najwyższą Świątynię Miau oraz zadanie z nią związane - nie trzeba mieć żadnych jednostek uplay

e) Odblokowuje zadanie i lokację "Ścieżka Wspomnień" - wersja deluxe gry nie jest wymagana

f) Odblokowuje DLC "Sokół i Jednorożec" - jeśli, rzecz jasna, samo się nie odblokuje (powinno po ostatnim patchu Ubisoftu, ale... no wiecie). Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie otrzymasz zadania "Domykanie spraw" po pokonaniu Erebosa, to porozmawiaj z Jonem Morganem w zamu Portmeyron. Dodatkowo, Jon teraz wyświetla prawidłowe teksty fabularne po pokonaniu Erebosa.

g) 4 dodatkowe relikty, które można było zdobyć za jednostki uplay na starcie gry są ciągle w grze, ale teraz trzeba na nie zasłużyć:
- Niezniszczalny jest teraz w niebezpiecznej jaskini, przy Sorpigalu, pilnowany przez Cyklopa
- Kostur Gromu jest teraz na wraku Słonecznej Łani
- Siekacz jest teraz w niebezpiecznej jaskini w Mrocznej Kniei
- Hełm Crag Hacka jest teraz w skrzyni na wybrzeżu Spustoszonych Ziem, pilnowany przez żywiołaki powietrza.

h) Naprawa błędu - relikt "Słoneczny Krzyż" nie jest już bardziej potężny na 3 poziomie niż 4.

i) Naprawa błędu - grafiki stworzeń Lochu (mroczne elfy, smoki cienia, bezimienni...) teraz wyświetlają się prawidłowo. Podziękowania dla Crispy'ego z forum Steam za potrzebne biblioteki. Tu link do jego postu:
https://steamcommunity.com/app/238750/discussions/0/135512305397273665/?ctp=4#c4819392984421216040

j) Naprawa błędu - każda część zadania "Bestiariusz Jassada" teraz daje doświadczenie i złoto.

k) Do patcha dołączyłem też zmodyfikowany plik z polskim tłumaczeniem gry, z poprawkami autorstwa Dark Dragona, zawartymi w nieoficjalnym patchu (https://www.mightandmagicx.acidcave.net/newsitem1385.html#1385). Zawiera MNÓSTWO korekt błędów, m.in. w dialogach, opisach przedmiotów i innych.
Sam tylko "Nagów" zamieniłem na "Nagi", bo nie znoszę tej formy męskoosobowej. Słowo "Nagowie" brzmi dla mnie podobnie jak "Rybowie" czy "Małpowie".

l) Rękawica Czarnego Kła nie jest już "niezidentyfikowana" na poziomie 1. To znaczy, że jeśli wiesz gdzie jest, będziesz musiał/a zapłacić znacznie więcej niż 5 sztuk złota ;).

m) Klasy Szamana i Druida mają teraz dostęp do Magii Ciemności. Ktoś musiał mieć dostęp do zaklęcia Szepczących Cieni oprócz Magów.

n) Naprawa błędu - Prawdopodobieństwa zdobycia różnych rodzajów broni zostały poprawione dla właściwych klas. Dzięki temu m.in. Rycerze i Tancerze Mieczy zobaczą wreszcie jakieś miecze.

o) Podróż konno do Morskiej Przystani jest teraz możliwa po wykonaniu zadania "Wyboista Droga do Portmeyron" zamiast zadania "Kłopoty z Żywiołami".

p) Naprawa błędu - Zadanie promocyjne Krzyżowców teraz daje 1000 doświadczenia (zamiast 150).

q) Duplikat książki o "Hammer Fall" w Łańcuchu Vantyr został zamieniony na kryształ odporności na magię ognia.

r) Przed wejściem do jaskini cyklopa w Łańcuchu Vantyr pojawiać się teraz będzie napis mówiący o zamkniętych drzwiach i aby odszukać Hedwigę (promotorkę Obrońców). Napis nie pojawi się przy wykonywaniu zadania awansu.

s) Naprawa błędu: Zadanie "Miecz Łowcy Nagród" oraz zadanie awansu Obieżyświatów mają teraz jeden, dodatkowy etap, zaprojektowany przez twórców gry - należy wrócić do zleceniodawców zadań (odpowiednio do Hamato i Monshana). Choć to tylko nieco je wydłuża, to można teraz przeczytać oryginalne linie dialogowe autorów napisane dla tych zadań przy ich kończeniu.

t) Klasa Krzyżowca ma teraz dostęp do poziomu eksperta broni dwuręcznej

u) Wszystkie lokacje i zadania awansu klas są teraz dostępne bez względu na skład drużyny. Można teraz, na przykład, zagać drużyną czterech barbarzyńców i ciągle wejść do wszystkich lokacji oraz zrealizować zadania dla Elfów czy Ludzi. Doświadczenie za zadania awansu klas zostało obniżone z 1500 do 1000.
Rozmiar: 3.53 MB
Do Skarbca dodał Acid Dragon, dnia 24 grudnia 2021
Odtąd ten element Skarbca sklonowano 1693 razy.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów, grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.